26 Aralık 2007 Çarşamba

İnceleme (Ayın Oyunu!)




Tür : ABC (Devasa Offline)

Yapımcı : Ünite Yayınları (İlk Adım I)

Dağıtım : Yurtiçi Kargo

Platform : PC, PS3, PSP, XBOX 360, DS, Wii, Bilimum Cep Telefonları...

Minimum Sistem : Sağlam bir sindirim sistemi...

Önerilen Sistem : 4-4-2

Türkiye'de Orjinal Olarak : Ne? Hahahaaa...

Çocukluk dönemlerimizde, nereden bilebilirdik ki efsane olmuş kahramanlarımızın oyunlarda karşımıza çıkacağını? Tehlikeli maceraların birinden diğerine uçacağını. Tıpkı Cin Ali ve arkadaşlarında olduğu gibi...

Hikayemiz, 3-A sınıfı öğretmeni Mukadder Hanım'ın, Cin Ali'nin rüyasına girmesiyle başlıyor. Kan ter içinde, sabahın kör saatinde uyanan Cin Ali, rüyayı hatırlayamadığı için, oyunun ilk bölümlerinde aslında hiç bir şey olmuyor. Ertesi gece, olacakları kaçırmamak için daha uyanık olmaya karar veren Cin Ali uyanık olduğu için rüya da göremiyor ve oyun iyice tekdüze bir hal alıyor.

İşte şimdi sıkı durun, nihayet uykusuzluktan bayılan Cin Ali meşhur rüyayı görüyor.

Sisler içinden çıkıp gelen Mukadder Hanım Cin Ali'ye seslenir;
"Uyan Ali uyan. Sen seçilmiş kişisin. Kişisin Ali kişisin..."


Artık rahatlayabiliriz. Cin Ali sabah okula gittiğinde sınıf başkanı seçildiğini öğrenir. Hemen ardından Işık, Oya ve Kaya'dan oluşan özel ekibini (Ne ara kurdunuz ekibi ya?) toplar ve maceraya atılır.

Kısaca konusuna değindiğimiz oyunumuz, Cin Ali ve arkadaşları çizgilerden ibaret olduğu için çizgisel bir oynanışa sahip olmaktan pek öteye gidemiyor. Oyun boyunca karşımıza çıkan Çirkin Ördek, Kızgın Fil, Fırında Piliç, Ateşli Panda... gibi türlü çeşitlerde yaratıkları öldürücü diyaloglarla kendilerinden geçirip, üstlerinden düşen top, ip, dondurma gibisinden envai çeşit itemleri topluyoruz. Bu arada bizim ve ekip arkadaşlarımızın olağanüstü gizli güçlerinin bize çok yardımcı olacağını düşünüyoruz ama olmuyor maalesef. Çünkü o kadar gizli ki bu gizli güçler, 68 saatlik oyun süresi boyunca bulup da kullanamıyoruz. Bölüm sonu canavarlarından (Hugo Boss) topladığımız fişler ile "Ömer Mısır Sever" yazdığımızda açılan kapıdan geçerek oyunu kilitliyoruz. Reset gerekiyor, bünyeyle beraber sistemimize...

Bütün bunlara rağmen hâlâ bu oyunu orjinal almayı düşünmüyorsunuz umarım. Korsan kopyalardan beşer onar alın ki batsın bu beceriksizler!

Bu ilk oyunları ile tüm büyük oyun firmalarını peşlerinde koşturan (Yakalayıp dövmek için peşlerindeler tabi ki) Terli kardeşlerin en büyüğü ve elebaşıları Zevat Terli, oyunu üçleme olarak planladıklarını, fakat bir tanesi bile gına getirdiği için diğer devam bölümlerinden vazgeçtiklerini itiraf ediyor. Bu durumda oyuna şimdiden "Tekleme" diyebiliriz.

Burası yeri değil ama hazır yeri gelmişken oyunun müziklerinden biraz bahsetmek istiyorum. Müzik Öğretmeni Orhan Bey'in mandolin ile çaldığı, tüm sınıfın blokflüt ile eşlik ettiği enfes parçalar maalesef son anda oyundan çıkarılmış. Önümüzdeki günlerde çıkacağı duyurulan 18 GB boyutundaki yama ile diğer her şey gibi müziklerin de oyuna eklenmesi kuvvetle muhtemel görünüyor. Gerçi kibrit çöpleri ile yapıldığı her halinden belli olan ragdoll modellemeler oyuna tat katmıyor değil.

Son olarak, gerçek karar tabi ki siz değerli oyuncuların olacak. Hâlâ alıp oynarsanız püü artık size vallahi ne diyeyim...

Artılar :
+ Bir efsanenin yeniden geri dönüşü.
+ Bir an olsun düşmeyen atmosfer basıncı.
+ Mukadder Hanım (Saygılar Hocam)...

Eksiler :
- Bir efsanenin geri döner dönmez rezil edilişi.
- Çizgisel oynanış.
- Cin Ali'yi değil de Kaya'yı yönetiyor olmamız.

Grafik : 2
Ses : Yok. Ses yok...
Oynanabilirlik : Biraz olsun var.
Multiplayer : Single bitti de bu kaldı.
Arkadaşlarıyla Geçinme : İyi
Beslenme, Temizlik : Pekiyi

12 yorum:

FRoST dedi ki...

Benim sistemde çalışır mı bu oyun? Çok deli bir sinir sistemim var.

Cin Ali'yi hiç sevmezdim ya. Bir de oyununu mu yapmışlar? Oyununu da sevmem o zaman.

Ayrıca oyun 0-6 yaş aralığı içinmiş. Ben oynayamam...

Aslı "TILSIM" Palabıyık dedi ki...

Hasta oldum incelemeye xD

Ayna-i Marzî dedi ki...

Çağlayan'a katılıyorum, oyun kötü ama inceleme süper, alasım geldi yani :D

Beslenme, temizlik: Pekiyi :D

acare84 dedi ki...

Bu ne biçim incelemedir yahu? Ben böyle şey ne duydum ne okudum ne de gördüm. Kutluyorum buradan yazan arkadaşı, gerçekten de iyi yazmış ama nasıl yazmış onu da açıklarsa sevinirim. Çok merak ettim çok. :D

FRoST dedi ki...

Bu arada oyunda çok pis bir mantık hatası fark ettim. Bayılan adam rüya falan görmez!

Eren Doğuş dedi ki...

Oyungezer'de oyun incelemen dileğiyle :D

OttO dedi ki...

Ehehe teşekkürler. Yorumlarınız cesaret verdi bana. Bu pisliklerden yine yaparım o zaman. Ayrıca Onaga, bahsettiğin mantık hatası ilk yamada yamalanacaktır muhakkak...

FRoST dedi ki...

Kanalda reklamını yaptım. Daha çok yorum gelir diye umuyordum ama yorumları da kanalda yaptık.

Ayrıca sen internete girebiliyorsun neden kanala gelmiyorsun?

Yorum yoruldu. Dinlensin...

acare84 dedi ki...

Herşey sux olduğu gibi kanal da sux adam niye gelsin ki?

FRoST dedi ki...

Sen varsın diye kanal sux. Sen çık kanaldan, o zaman gelir.

OttO dedi ki...

La olum gece vardiyasındayım ne kanalı? 09:00'da internete giriyorum bi de gece gitmeden önce beş dakika bakabiliyorum o kadar. Neyse bi gireyim bakayım kanala :)

keneagan dedi ki...

acilen sinir sistemime overclock yyapmalıyım ama o zaman da beynim kayar falan fazla ısıp. her neyse ben beyni değiştiriyim crossfire bi beyin güzel değil SLI beyin takıyım kendime 680i chipset yapıyım barı hazır beyin almışken bi de beyincik önemli şey sinir sisteminin dengesi de inemli amdler ucuz ama güzel diğil ben intel alıyım ama asdasdasdsadadad