28 Aralık 2007 Cuma

İlk Bakış

PRINCE of YALOVA II



Tür : Aksiyon (Evet, aksayan çok yönü var)
Yapım : Prenses İnşaat Taahhüt Ticaret Vesaire Anonim Şirketi
Dağıtım : Kardeşler Nakliyat
Platform : PS 4, XBOX 540 (İlk bakış dediğin böyle olur!)
Minimum Sistem : PS 4, XBOX 540 (Eh, haliyle)
Önerilen Sistem : Önerilerimize kulak asan yok ki...

Şimdi ilk bakışını yapacağımız oyun ile ilgili olarak, ilk bakışta hiç bir şey göremesek de, biraz daha dikkatli bakınca gayet önemli bilgiler edindik.
Oyunumuz, 2012'nin son çeyreğinde merhaba diyecek bizlere. Zaten ilk çeyreğin sonunda 110-65 gibi bir fark söz konusuydu...

Senaryo vasat, klişe olsa da değinmeden geçmek olmaz, işimiz bu ne de olsa.
Fantastik diyarlardan birinde, Yalova adında bir krallık varmış. Herkes mutlu, mesutmuş falan. Ülkenin prensi, Merkez Bankası'nın kayıp hazinelerini aramak için çıktığı seyahatten döndüğünde, kötü kalpli dayısının yönetimi ele geçirdiğini görür ve tahtı için mücadeleye başlar.

"Dayı ayıp oluyo ama" şeklindeki uyarılarına rağmen kötü kalpli hain dayı, "Kim takar Yalova Prensi'ni?" diyerek işine bakar.
(Yani şu espri için oyuna bu tırt ismi koymuşlar ya, yuh artık...)

Aslında oyunumuz, sosyal bir yara olan, dayı yeğen arasındaki kuşak çatışmasına parmak basıyor. Prens yeşil kuşak, dayı da siyah kuşak olduğundan, bu çatışmada Prens sürekli ağzı burnu kırılmak suretiyle dayağı yiyen taraf oluyor.

İlk oyun PoY I ile arasında büyük benzerlikler taşıyor PoY II. İlk oyunun disketlerini (Evet, C 64 zamanından kalma) bulamadığım için değinemiyorum bu benzerliklere maalesef...

Yıllarca Atari salonlarında, PS kafelerde antrenman yapmasına rağmen, ilerleyen bölümlerde iyice ezik duruma düşen Prensimiz, stratejik ortak olan komşu ülke Çoko Krallığı'na resmi iltica talebinde bulunuyor.
Buradan hareketle, üçüncü oyunda karşımıza Çoko Prens olarak çıkacağını tahmin etmek zor olmuyor bana göre...

Oyunun tanıtım videosu BETA olarak yayınlandı. Fakat bizdeki video VHS olduğu için onu da seyredemedik, üzgünüm gerçekten. Ekran görüntülerine bakarsak, muhteşem bir oyunun bizleri beklediğini görebiliriz (Oyun mu bizi bekliyor, biz mi oyunu anlayamadım.).



Son olarak, multiplayer yönünden de bahsedelim biraz. Üç veya dört arkadaş (Sekiz kişiye kadar) bir araya gelip, sırayla oynayabiliyorsunuz oyunu. Bu alanda türe büyük yenilik getirdiği tartışılmaz bir gerçek.

Fazla bilgi verip iştahınızı kaçırmak istemem. İlerleyen yıllarda yeni gelişmelerden mutlaka haberdar ederiz sizleri, hoşçakalın...

11 yorum:

FRoST dedi ki...

Eheh, okuduğum çoğu(hepsi?) kısa kısa yazısından güzel vallahi :) Devam ortak.

OttO dedi ki...

Valla acayip eğleniyorum yazarken :) Eğleniyorsam güzel oluyor demek ki.
Bu gece vardiyası gayet verimli geldiHem vakitte geçiyor işteyken...

acare84 dedi ki...

Yazı gerçekten çok şık olmuş. Ben bu oyunu bilmiyorum ama yeni mi çıktı? Çıktıysa nereden satın alabilirim, bunları öğrenmek istiyorum. Ayrıca gel abi TrGamer'da sana bir köşe yapalım. :D

OttO dedi ki...

İlk bakış ya, nasıl çıksın oyun?
Ama kış köşesi isterim, malum kıştayız ehehe...

FRoST dedi ki...

TrGamer buna hazır değil...

Ayna-i Marzî dedi ki...

İlk bakışın çok güzel olmuş abi, eline sağlık. Bekliyoruz daha bir çok yazını, yalnız benim çok önemli bir sorunum var:

Acaba benim sistemim bu oyunu kaldırır mı?

Kabraxis dedi ki...

Prince zıplamaya sol ayakla ve besmeleyle başlıyormuş gibi geldi bana...

OttO dedi ki...

Sağ ayakla Kabra.
Zaten yapımcılardan gelen son haberlerden Prens'in Allah'a emanet olduğunu öğrendik...

Swordwolf dedi ki...

"Son olarak, multiplayer yönünden de bahsedelim biraz. Üç veya dört arkadaş (Sekiz kişiye kadar) bir araya gelip, sırayla oynayabiliyorsunuz oyunu."

Burada gülme krizlerime yeni bir literatür geliştirdim: "Zihoeahaeahah"

StormOrjin dedi ki...

2. ben oynuyacağım... *yazının etkisinde yarılmaya devam*

mustatata dedi ki...

abi harıkasın ya. özellikle multiplaryer olayına bayıldım.