22 Ocak 2008 Salı

Ocak İnceleme (Şok Oyun!)

Age of Vampires



Tür : GZS (Geniş zamanlı strateji)
Yapımcı : L'Oreal Paris
Dağıtım : Yaysat
Maximum Sistem : Ahaha bu iyiymiş ya...
Çıkış Tarihi : Çıktı ki inceliyoruz...

Evet Ocak sayımız biraz geç çıktı sayılır. Ne kadar abudik gubidik oyun varsa biz incelediğimiz için olmalı. Bu ayın oyunu olarak seçtiğimiz AoV, tipik bir GZS olmakla beraber, kronik bir FPS, şizofrenik bir TPS, yer yer RPG, çoğu zaman da ABS, ASR ögelerini de bünyesinde barındırmakta.

İlk zamanlarda sıra tabanlı strateji olarak planlanan oyun, sıra kapma yüzünden çıkan kavgalardan dolayı değiştirilerek daha geniş zamanlanmış.
Oyunun senaryosu üç bölümden oluşuyor; Giriş, Gelişme ve Sonuç.

Haritalar geniş ve güzel ama biraz eski kalmış. Mesela Piri Reis'in haritası bile mevcut oyunda. O derece eski, hesap edin.

Ekonomi sistemi kaynak toplama, GSMH'yi yükseltme, enflasyonla kararlı mücadele üzerine kurulu. Oyunun ismi gereği bütün kaynaklar kandan ibaret. Can-Kan ve Karakan en çok getirisi olan kaynaklar. Banu Alkan bonus...

Oynanabilir olarak Beyazlar, Siyahlar ve son anda eklenen Yeşillerden oluşan üç ırkın olduğu oyun, ırkçılığı körüklediği gerekçesiyle Almanya, Avusturya-Macaristan, tüm dış temsilcilikler ve KKTC'de yasaklanmış durumda. Fakat Kenya'da pazarlarda bile bulmak mümkün.

Görsel harikalar yaratan grafik motoru gerçekten etkileyici. 1,8 dizel ve 1,6 benzinli olarak iki seçenekte sunulan motor, gerçek gücünü savaş sahnelerinde gösteriyor bizlere. Haritalardaki her şey etkileşime açık. Yıkılan binalar, ayak izleri, patlamaların açtığı çukurlar, çukura düşen otobüsler gayet gerçekçi bir oyun deneyimi sunuyor.
Son bölümde açılan yoğun ateşle monitörümün camı çatladı, o kadar gerçekçi yani.
Gece gündüz faktörü de oyuna iyi aktarılmış. Gündüz yönettiğimiz bir birimi gece yolda görsek tanıyamıyoruz. İki gün aralıksız oynadım ve haritaların uykusuzluktan gözleri pörtlemiş, beli bükülmüş birimlerle dolduğunu gördüm.

Seslendirmeler de müthiş olmuş. Yaralı bir askerin "Anneeeaaa!!" diye çığırması üzerine yan odadan annemin koşup gelerek, "Ne var oğlum yine? Çayın mı bitti?" demesi, seslendirmelere çok emek harcandığının kanıtı oldu resmen.

Oyundaki karakterler birbirlerine sık sık "Oğlum çok zayıflamışsın lan. Ama karakter olarak muhahaha" esprisini yapıyor üstlerine tıkladığınızda. Bir kaç seferden sonra sıkıyor insanı. Yeniden oynanabilirlik bu yüzden kötü denebilir.

Sekiz DVD olarak satılan oyun altı tane boş DVD sayesinde film, müzik arşivinizi yedeklemeye de yarıyor.

Kısacası uzun yıllar masaüstünüzde duracak bir oyun (Yeniden oynanabilirlik süper yani?). Mutlaka edinin ve tadını çıkarın...

Artıları : Sözlülerden üç artısı var. Kurtarır gibi.
Eksileri : Karla kaplı haritalarda hissedilen -35 oluyor sık sık...

7 yorum:

FRoST dedi ki...

Offf, mükemmel ya. Bayıldım. Ortak sen bırak şu mikseri falan, git bir dergiye kapak at. Şunu TrGamer'da yayımlasalar millet gülmekten kırılır, tuz buz olur XD

Hani Fırat çay içmeye çağırıyordu ya? Fırat sana çaya gelsin ben de size geleyim, bol bol geyik yaparız ;)

OttO dedi ki...

Fırat'ı yiyim sen gel yeter ehehehe...

neoxolmis dedi ki...

Çok komik olmuş ya. Öteki incelemeleride okumuştum ama yorum yazmamıştım.. İncelemelerin devamını bekliyoruz..

"Sekiz DVD olarak satılan oyun altı tane boş DVD sayesinde film, müzik arşivinizi yedeklemeye de yarıyor."

Eheheheh XD

Ayna-i Marzî dedi ki...

Yapımcı : L'Oreal Paris
Dağıtım : Yaysat

XD, XD, XD.

Ne diyeyim, harika olmuş akşam akşam iyi oldu. Eline sağlık^^

Laçin dedi ki...

Abi, hani bazen diyorum; komiklik konusunda Otto'yu geçerim. Bu saatten sonra (ayıp kelime) geçerim!

Şu incelemeyi, bizim forumlara koysan var ya, bilemiyorum artık :D

Bu arada bu düşünceyi çalıp da foruma koyana, ilk ben kaynarım $½{½$½$$½$

OttO dedi ki...

Mersi canlar...

Kabraxis dedi ki...

Aheajhsdjhads! Süfer yahu XD!
Kaşalot kapandığından beri böyle gülmemiştim, eahejahshd.
("Aheajhsdjhads" diye gülünmez demeyin bana, yapan yapıyor)